Aquest dissabte varem anar a
l’espai firal de l’Ascensió, una
visita, que acostumem a fer en aquestes dates.
Quan ens apropàvem a l’entrada
del recinte varem escoltar aquesta afirmació, de la capçalera, però preferia
viure la meva vivència.
D’entrada he de dir que no he
conegut les grans fires, que es celebraven al centre urbà de Granollers; però,
amb l’actual plantejament, hem reitero amb dos fets que son basics per
replantejar una fira de l’Ascensió amb sentit.
Una fira, una mostra de
productes, serveis, recursos o entitats, no pot basar-se en suma numèrica
d’estands sense un fil unitari o projecte; el usuari, el professional, o el
visitant esporàdic es perd enfront d’una oferta variada, poc engrescadora i/o
innovadora, on vas passejant un seguit d’estants (aparadors de productes).
A més, alguns dels estands actuen
d’una forma passiva, deixant els fulletons, com autoservei; d’altres son atesos
per persones contractades que desconeixen el servei o producte que representen,
o d’altres en que veus als informadors asseguts, tranquil·lament, sense una
voluntat activa d’informar… accions que ens permeten definir espais que hi son,
sense un projecte del que han vingut a fer.
Per tant, aquesta no pot ser una
fira nomes perquè s’ha de muntar, o per obligació : cal que, entre tots,
definim una orientació, una especificitat, un objectiu, i la repercussió que
volem donar-li.
No podem amagar la realitat de
que el pes de Granollers dins la comarca ha minvat : la manca d’estudis
superiors o universitaris, la manca de liderar i esser eix de la comarca, o la
poca atracció que té d’esdeveniments propers (Circuit de Catalunya), esta en
boca de tots i ha estat reflectida a nivell de molts fòrums i debats, en aquest
sentit.
El Vallès Oriental té moltes
particularitats que podrien esser aprofitades des de fires com de L’Ascensió :
agricultura ecològica, turisme de muntanya, activitats properes a Barcelona,
llocs molt ben comunitats a arreu, pols d’atracció – La Roca Village, Circuit
de Catalunya, Viles Termals, - … tot un seguit d’avantatges que cal explotar.
Tampoc la presencia d’empreses,
serveis ... de la resta de la comarca ajuda a fer d’aquesta fira un espai, un
aparador de les seves potencialitats. En alguna ocasió he comentat que ens
manca un sentit de comarca mes arrelat, una identificació en quelcom que ens
ajunta, mes que en ser la suma numèrica de municipis poc relacionats.
Espero que entre tots tinguem la
voluntat i el projecte del que cal que sigui l’Ascensió ...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada