dilluns, 7 de març del 2011

50, 40, 50, 50, 50 ...

Aquests son els rètols de velocitat que es poden trobar des de Santa Eulàlia de Ronçana a Lliçà d'Amunt; estaríem contents de poder circular fins als 110-120 km hora (que divideixen als tècnics i polítics), ja que voldria dir que tindríem unes infraestuctures molt superiors.

Poder superar els 40 km hora, amb unes carreteres relativament bones, amb vehicles adequats, i amb la senyalització adient, es una temptació per a qualsevol conductor ja que menys de 40 km hora, es anar molt a poc a poc; però no seré jo qui promocioni superar aquesta xifra.

Cal també tenir en compte que cada cas és diferent : si es fa un bon manteniment, si el vehicle es privat, camió o autobús, si es antic ...

Una altra questió : algú ha preguntat a les línies aèries de volar a unes velocitats més prudents, per a estalviar ? ...

A casa, tenim el controlador de temperatura, de la calefacció, a la temperatura adient ?, deixem la calefacció oberta tota la nit ?, tenim els aïllaments i tancament en bos us ? : aqui tindrem un bon estalvi a la nostra butxaca.

I a l'Ajuntament : cal tenir obertes les llums tota la nit ? o amb la meitat en tindríem prou a les hores altes de la nit ?, ens podem estalviar les il.luminacions decoratives, i les comercials mes enllà d'una hora concreta ?, cal tenir els autobusos amb el motor encés, encara que estiguin parats ? ...

El estalvi ha de venir del seny de tots, no solsament per el preu, sino perquè els recursos naturals cada vegada son més limitats