dijous, 28 de gener del 2016

Quan et fas gran...

Poques vegades tenim la capacitat de veure’ns a nosaltres mateixos, el nostre aspecte, i la forma en que la vida va modelant les nostres faccions.
Un dels símptomes més impactants, de quan et fas gran, i que l’he viscut fa poc és : quan et trobes, en un mitjà de transport, i algú que et cedeix el seient; hem va passar en un trajecte de rodalies (de Mollet del Vallès a Barcelona-Sants); li vaig agrair al jove que ho va fer, per la seva bona intenció, i vaig declinar el seu oferiment.
Un altra fet que vull referenciar sobre aquesta situació hem va pasar al Nadal del 2014 quan el meu fill, ens va invitar a casa seva (desprès d’un dinar previ a les festes nadalenques); vaig trobar que, de sobte, era ell qui agafava la iniciativa  quan sempre havia assumit jo aquesta responsabilitat com, a pares, d’acompanyar i ajudar als fills; aquest gest simbòlic de donar la ma i d’estirar la família; va ser un moment precís en que vaig veure que el meu fill s’havia fet gran.
Deia en Ramon Garcia, conegut presentador de televisió, que ell es va adonar que es feia gran, quan un dia els seus pares li demanaven consell, en lloc de l’inrevés, com havia passat fins llavors.

Crec que hem de ser conscients de l’edat física que tenim i ajudar a que, les noves generacions, assoleixin el seu protagonisme  especialment en l’àmbit familiar.