Fa uns dies, el conseller Jordi Jané, va comentar que
s’havien denunciat a més de 8300 conductors conduint sense el carnet : les motivacions poden ser variades (no haver
superat les proves, estar sense punts, tenir el carnet retirat ...).
No es una bona noticia, que esta en la línia de saltar
els límits del risc, i de la convivència : del risc, per el perill que comporta
vers altres vehicles, conductors i acompanyants i, de la convivència, per quant
sembla que tot estigui permès.
Però la vida de les persones, i les seves seqüeles físiques
i emocionals, que pot comportar un accident no tenen res a veure amb una multa
de trànsit, o d’aparcament. Si això hi ajuntem possibles nivells alts d’alcohol,
drogues, o excés de velocitat, de cansament, o altres preocupacions que puguin
afectar els reflexes, n’augmenta la gravetat. Per tant no hi pot haver cap tolerància.
Però també ens manca fermesa en plantejar innovacions
que ajudin a reduir l’impacte, entre elles, proposo :
a) Instal·lar
als vehicles electrònics circulant a Espanya un dispositiu que una vegada
superats els 15 dies de la validesa de la ITV, no es puguin posar en marxa, amb
lo qual s’acabaria amb els vehicles sense aquesta validació i, qui manipulés
aquest aparell fora de les ITV’s, tindria una sanció exemplar.
b) Si
som capaços de incorporar aparells que fan aparcar els cotxes, obrir a distancia
la porta del darrera, o obrir sense clau, per posar alguna de les avantatges,
també n’hauria d’haver alguna que valores els reflexes de qui condueix i
provoques que, el vehicle, limiti la seva velocitat a un màxim de 30 kilòmetres
per hora, en les cinc hores següents.
Hem de lluitar-hi tots, per recuperar el seny a la carretera i reduir, novament, el nombre de persones mortes i el de ferides.
Hem de lluitar-hi tots, per recuperar el seny a la carretera i reduir, novament, el nombre de persones mortes i el de ferides.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada