dijous, 26 de maig del 2016

Deixeu-m’he que parli de mi... (299)

No voldria que, aquest autoanàlisi, fos com una espècie de dafo normalitzat; al contrari, m’agradaria dir-vos el com hem veig ara, i com m’he vist.
Soc conscient de que, la meva base de noi era bastant feble; ara, amb els pas dels anys, crec que hi havia mancances socials/emocionals, i/o habilitats no desenvolupades i, m’aventuro a intuir, que podrien venir per problemàtiques familiars de la meva avia i del meu besavi alacantí.
Del meu pare vaig aprendre dues coses importants que he intentat seguir : a treballar i a ser bona persona.
Professionalment van encertar els professionals que descobriren, en mi, capacitats numèriques i, per tant, facilitar-me la identificació amb un futur professional proper a la comptabilitat i l’empresa..
Però realment la mancança mes important que he trobat es la falta d’un entorn familiar, i professional, on recolzar-me. Familiarment he trobat a faltar la meva germana que va néixer sense vida, que hagués aportat frescor, un  punt de vista complementari, i la persona en qui poder expressar i explicar moltes coses; els cosins, tampoc han estat propers i encara, avui, es difícil la meva relació amb ells. La resta de família més propera ha estat reduïda (un germà, un fill, uns tiets per part de mare, dos germans del meu pare, una cosina per part de mare, tres cosins per part de pare ...)
Per tancar el tema professional he de dir que el meu pas per “Interroll”, va esser un fracàs amb majúscules, amb una responsabilitat, situació e inexperiència, fruit de la joventut, i que m’ha marcat durant molts anys. Per contra, he tingut satisfaccions en l’auditoria, on hi vaig entrar amb pinces en el Registre d’Auditors, però que m’ha servit de creixement, en molts aspectes.
Després de l’etapa a Interroll (uns 19 mesos), vaig reincorporar-me al Banco Exterior, on he estat de forma continuada fins la meva pre-jubilació al BBVA, entitat que va absorbir a l’anterior; a partir d’aquesta finalització laboral han aflorat  un fons d’emprenedor, amagat durant anys, i que hem va limitat possibles noves iniciatives.
També recordo, com a molt positiva, la meva etapa a la Jove Cambra de Sabadell, tant a nivell de relació, com de desenvolupament propi.
He treballat sempre, en el banc, ajudant al client i, al llarg d’aquest anys treballats, n’estic satisfet. He de manifestar que en tots els anys no he estat venedor bancari i la meva vessant comercial, de vendre productes o serveis, haurà estat una incògnita.
Tampoc he tingut ocasió ni persones que els hi fes confiança com per compartir negocis o activitats En aquest sentit hem quedo amb una sensació de “desaprofitat”.
Soc un entusiasta d’escriure, del relat, de la recerca familiar i de la història local; estic orgullós d’haver ajudat a unir lligams, i activitats, amb els Monés, els Giner, els LLeal, i a conèixer més la branca dels Pla Carreras; m’apassiona el col·, especialment de paper antic ...
He desenvolupat, en aquests darrers anys, un bloc en el qual he anat relatant coses , situacions i pensaments envers temes diversos al igual que s’han publicat una trentena d’articles meus a diverses publicacions.
Soc catòlic; la meva fe es la dels meus pares; no he aprofundit en el coneixement de les escriptures. Les meves creences hem fan sentir mes a prop d’un cristià de carrer; com diuen per Osona : ser sermó curt i de taula llarga, que traduït diria mes de fets que de paraules.
Políticament sempre he estat a la democràcia cristiana, amb Unió, des dels moments històrics en que era el segon militant de Sabadell. Si en vaig sortir-ne va ser per discrepàncies i, perquè, tenint un bon perfil de gestió, mai hem varen proposar de fer cap tasca activa.
Soc conscient de que el meu caràcter hem pot haver tancat portes; el meu  grau d’autoexigència el puc haver traspassat a altres persones i no sempre haver estat ben entès. Un dia l’Antoni Boleda va dir que jo era un bon segon, un organitzador ... excloent la meva vessant més comercial (mes de lideratge o d’iniciativa), de relació o empatia.
Estic content de ser una persona honrada, honesta; gestor dels recursos obtinguts del meu treball i de la herència dels meus pares, espero poder traspassar aquests estalvis, propis i rebuts, a la Concepció, al meu fill i nets.
Amb la Concepció he trobat aquest equilibri personal, emocional i d’estimació, que compartim des de 1999; aquesta anys al seu costat m’han permès descobrir moltes coses, apreciar-les, i gaudir-les conjuntament, amb en Jordi i la Nuria; els nostres nets aporten aquesta visió en profunditat i, el veure’ls créixer, es tota una alegria.
El meu germà Josep ha estat sempre al meu costat, i hem sap greu de no tenir mes moments per a coneixe’ns; en la gestió de la malaltia de la nostra mare, sempre va tenir una acció honesta, clara i afavoridora de mantenir les millors condicions de vida, en una malaltia que ens va agafar de sorpresa, i que es la mes inhumana, perquè ens fa perdre la nostra capacitat de relació, la nostra memòria, i els nostres sentiments. Per això aquest post ha estat penjat el dia del seu aniversari. Felicitats i gràcies Josep.
Del meu pare s’acompliran els 30 anys de la seva mort, en els propers mesos; fa trenta anys, no era conscient de la feblesa del seu cor, ni de la seva gravetat. Vaig notar molt la seva falta i, en els anys següents vaig anar perdut, fins a sobreposar-me poc a poc.
El meu fill Feliu continua essent l’orgull i mirall; amb els nets, i la Eli, formen la família idònia per a esdevenir uns pares que recolzin el creixement dels nets.
He tardat molt a esser conscient del que hem passava, quasi tota una vida; per això hem satisfà que el Feliu no hagi heretat aquestes limitacions emocionals i de relació. M’he “auto fet”, interiorment i exteriorment; segurament amb una estructura interna sospesada en uns principis, que he anat qüestionant, avançant, dubtant moltes vegades, arrauxat en altres...
Cada matí intento llevar-me amb quelcom mes que aprendre, de fer, de gaudir, per compartir  i espero que aquest ànim, hem continuï acompanyant.
No vull acabar sense un sincer penediment, en aquelles coses que us hagi fallat o no arribat
Gracies a tots, als de recolzament per estar al meu costat, als altres per tot el que meu ajudat a aprendre, a fer-me gran, i a continuar vivint ...