En aquests
darrers dies, i des de la Conselleria d’Ensenyament, s’ha donat a conèixer una
iniciativa, per a promoure el voluntariat, a partir de incloure el mateix com
una eina mes de corresponsabilitat, i de formació del propi alumne.
Es evident que,
hi han elements positius en aquesta proposta, des d’un punt de vista de
complementar la formació que s’imparteix als centres, però cal tenir en compte
:
a)
Requereix
implicació dels participants, i per tant el concepte de obligatorietat pot
desanimar el caire altruista, que hauria de comportar.
b)
Cal
aplicar-hi un seguiment rigorós, al darrera, perquè l’alumne perd com a referència
física el centre educatiu, i s’implica en una societat que coneix poc. Calen
recursos i professorat per fer-ho.
c)
Han
de ser tasques complementaries a la de
les organitzacions, persones i activitats econòmiques que si dediquen i, per
tant, no pot representar una competència deslleial.
d)
Aquesta
implicació ha d’anar acompanyada de la formació adient en el tracte a les
persones,i dels riscos que la tasca comporti.
Som moltes les
persones que hem viscut el voluntariat, fa anys, quan aquesta paraula difícilment
es feia servir : la implicació en la vida diària era molt més comú a partir
dels clubs, associacions … : es positiu de retornar a formes de fer que ens
poden portar a implicar en les tasques diàries al nou jovent.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada