divendres, 4 de juliol del 2014

Voluntariat escolar : a veure com ho fem

En aquests darrers dies, i des de la Conselleria d’Ensenyament, s’ha donat a conèixer una iniciativa, per a promoure el voluntariat, a partir de incloure el mateix com una eina mes de corresponsabilitat, i de formació del propi alumne.
Es evident que, hi han elements positius en aquesta proposta, des d’un punt de vista de complementar la formació que s’imparteix als centres, però cal tenir en compte :
a)      Requereix implicació dels participants, i per tant el concepte de obligatorietat pot desanimar el caire altruista, que hauria de comportar.
b)      Cal aplicar-hi un seguiment rigorós, al darrera, perquè l’alumne perd com a referència física el centre educatiu, i s’implica en una societat que coneix poc. Calen recursos i professorat per fer-ho.
c)       Han de ser tasques complementaries a la  de les organitzacions, persones i activitats econòmiques que si dediquen i, per tant, no pot representar una competència deslleial.
d)      Aquesta implicació ha d’anar acompanyada de la formació adient en el tracte a les persones,i dels riscos que la tasca comporti.

Som moltes les persones que hem viscut el voluntariat, fa anys, quan aquesta paraula difícilment es feia servir : la implicació en la vida diària era molt més comú a partir dels clubs, associacions … : es positiu de retornar a formes de fer que ens poden portar a implicar en les tasques diàries al nou jovent.