divendres, 4 de juliol del 2014

Tot per al turista …

Cada vegada estem modificant la nostra forma de ser, a favor del turista puntual : del visitant, de creuers, que fa una ullada ràpida a aquells indrets emblemàtics i atapeïts, el turista de congressos i fires  que poc pot gaudi,r de l’entorn, que la ciutat li ofereix, i del que hi fa estada per uns dies.
Si, els efectes de la crisi, hi ajuntem una voluntat d’oferir allò que no troben al seu país, tot bordejant la legalitat (normativa i ètica), ens trobem en espais on la disbauxa descontrolada s’expandeix, sense aturador.
El turista es el principal afavoridor del futur : fa campanya, amb els seus comentaris, amb el que ha vist, sentit o patit; exemples prou clars son LLoret de Mar que, difícilment pot treure’s de sobre una mala imatge, fruit d’uns anys d’abusos.
Però Barcelona no pot caure en aquest despropòsit;  cal retrobar novament la personalitat i singularitat : la de les persones que volen veure una ciutat diferent i gaudir-ne, la de les persones residents que hi viuen i treballen, la dels locals comercials oferint una imatge i serveis de qualitat i, amb uns preus ajustats, al nivell ofert, i la d’uns espais comuns segurs, on conviure totes les persones que si troben.

Es evident que Barcelona mou molt de turisme, però caldria veure també la quantitat de catalans que cada vegada, amb menys assiduïtat, ens hi acostem …