Fa dies que hi
han instal·lats diferents plafons publicitaris, a mes d’insercions a la premsa,
sobre el desembarcament de Media Markt al Vallès, amb un eslògan que, al menys
personalment, el trobo mes que abusiu.
D’una part perquè
pretendre identificar tot el Vallès com un indret molt car (es a dir no “car”, sinó
“molt car”) tindria poc sentit ja que amb la facilitat que el client va d’un
indret a l’altra, seria com dir que el comerç, i els serveis, tenen uns preus
al client molt exagerats.
Però a mes
aquesta afirmació va dirigida a tots els sectors, tant del Vallès Occidental
com de l’Oriental, tant al pagès, com al restaurant, tant a la perfumeria com a
la sabateria …, però a mes diu que s’ha d’acabar. Es cert que pot acabar amb el
comerciant que esta i ha estat aguantant en anys bons i dolents, i que poden
veure minvades les seves expectatives amb aquest desplegament publicitari que
pot oferir una gran superfície.
També m’hagués
agradat veure la resposta de les associacions de comerciants, de patronals d’àmbit
comarcal, o d’altres representants del mon econòmic… intentant matisar aquesta
publicitat enganyosa.
Hauríem de poder canviar
la tendència : els diferents estudis ens mostren que a Granollers,
principalment, el comerç tira de les franquícies, i les aquestes normalitzen un
producte i una forma de fer, que deixa sense alè el comerç petit i
especialitzat; potser ens caldria veure a nivell comarcal, o de subagrupacions,
quin es el tipus de comerç local i comarcal que volem tenir.
Es cert que hi
haurà comerciants que voldrien penjar les claus, i deixar de patir de forma
continuada una crisi que sembli no tenir fi : però segur que mes enllà d’aquesta
afirmació, ens cal trobar l’escletxa on aprofitar el que la grandària de Media
Markt no pot oferir
“Jo no soc tonto”
doncs no ens hi tractin
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada