dilluns, 11 de novembre del 2013

La prepotència dels mes grans : Media Markt i el Vallès

Fa dies que hi han instal·lats diferents plafons publicitaris, a mes d’insercions a la premsa, sobre el desembarcament de Media Markt al Vallès, amb un eslògan que, al menys personalment, el trobo mes que abusiu.
D’una part perquè pretendre identificar tot el Vallès com un indret molt car (es a dir no “car”, sinó “molt car”) tindria poc sentit ja que amb la facilitat que el client va d’un indret a l’altra, seria com dir que el comerç, i els serveis, tenen uns preus al client molt exagerats.
Però a mes aquesta afirmació va dirigida a tots els sectors, tant del Vallès Occidental com de l’Oriental, tant al pagès, com al restaurant, tant a la perfumeria com a la sabateria …, però a mes diu que s’ha d’acabar. Es cert que pot acabar amb el comerciant que esta i ha estat aguantant en anys bons i dolents, i que poden veure minvades les seves expectatives amb aquest desplegament publicitari que pot oferir una gran superfície.
També m’hagués agradat veure la resposta de les associacions de comerciants, de patronals d’àmbit comarcal, o d’altres representants del mon econòmic… intentant matisar aquesta publicitat enganyosa.
Hauríem de poder canviar la tendència : els diferents estudis ens mostren que a Granollers, principalment, el comerç tira de les franquícies, i les aquestes normalitzen un producte i una forma de fer, que deixa sense alè el comerç petit i especialitzat; potser ens caldria veure a nivell comarcal, o de subagrupacions, quin es el tipus de comerç local i comarcal que volem tenir.
Es cert que hi haurà comerciants que voldrien penjar les claus, i deixar de patir de forma continuada una crisi que sembli no tenir fi : però segur que mes enllà d’aquesta afirmació, ens cal trobar l’escletxa on aprofitar el que la grandària de Media Markt no pot oferir

“Jo no soc tonto” doncs no ens hi tractin