dimecres, 27 de novembre del 2013

Oh happy day – comerç (III)

El darrer dissabte vaig veure a TV aquest programa on diferents formacions corals competeixen, per a una classificació a la final.
Fa uns anys vaig estar en una coral totalment “amateur” i, per tant, al menys en conec petits detalls, i m’agradaria posar-ho amb comparació amb el comerç local.
Una coral es la suma de diferents persones (en la seva vida laboral, personal, d’edat ...), però també una variació de “cordes” (des de greus, sopranos, tenors ...); totes aquestes característiques es posen en comú, per aconseguir que l’objectiu (una peça musical), sigui un element on les veus han de coincidir. Recordo al director de la coral quan es referia  el moment mes aconseguit, que era quan la veu pròpia no s’escolta, ja que queda integrada dins de la dels demes.
Al comerç local, podríem agafar algunes de les referències :
a)      Es pot venir de diferents establiments (amb mes o menys antiguitat, venen tal o qual producte ...), però quan anem a representar els comerciants (per exemple a traves d’una Associació de Comerciants ...) hem de fer-ho amb una sola veu, i que les veus de tots estiguin amb la mateixa harmonia.
b)      Podem créixer, podem assumir reptes, cançons mes difícils ... però hem de tenir un objectiu i un saber perquè ho fem.
c)       Mes enllà del treball conjunt ha d’haver-hi una interrelació entre les pròpies persones
d)      Hem de saber mostrar el nostre treball conjunt, amb una oferta atractiva per el client; en cas contrari el que feríem seria avorrir-lo.
Tot això comporta moltes estones de treball intern, de repeticions fins que s’assoleixi el punt idoni ... però el resultat s’ho val.
No  veig  encara,  als  comerciants, amb  capacitat  de  fer  una  coral;  potser  tampoc ho tenen fàcil però, potser, caldria trencar les inèrcies actuals i comentar-ho amb obert.

Continuarem parlant-ne