El darrer
dissabte vaig veure a TV aquest programa on diferents formacions corals
competeixen, per a una classificació a la final.
Fa uns anys vaig
estar en una coral totalment “amateur” i, per tant, al menys en conec petits
detalls, i m’agradaria posar-ho amb comparació amb el comerç local.
Una coral es la
suma de diferents persones (en la seva vida laboral, personal, d’edat ...), però
també una variació de “cordes” (des de greus, sopranos, tenors ...); totes
aquestes característiques es posen en comú, per aconseguir que l’objectiu (una
peça musical), sigui un element on les veus han de coincidir. Recordo al
director de la coral quan es referia el
moment mes aconseguit, que era quan la veu pròpia no s’escolta, ja que queda
integrada dins de la dels demes.
Al comerç local, podríem
agafar algunes de les referències :
a)
Es
pot venir de diferents establiments (amb mes o menys antiguitat, venen tal o
qual producte ...), però quan anem a representar els comerciants (per exemple a
traves d’una Associació de Comerciants ...) hem de fer-ho amb una sola veu, i
que les veus de tots estiguin amb la mateixa harmonia.
b)
Podem
créixer, podem assumir reptes, cançons mes difícils ... però hem de tenir un
objectiu i un saber perquè ho fem.
c)
Mes enllà
del treball conjunt ha d’haver-hi una interrelació entre les pròpies persones
d)
Hem
de saber mostrar el nostre treball conjunt, amb una oferta atractiva per el
client; en cas contrari el que feríem seria avorrir-lo.
Tot això comporta
moltes estones de treball intern, de repeticions fins que s’assoleixi el punt
idoni ... però el resultat s’ho val.
No veig encara, als comerciants,
amb capacitat de fer una coral; potser
tampoc ho tenen fàcil però, potser,
caldria trencar les inèrcies actuals i comentar-ho amb obert.
Continuarem
parlant-ne
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada