dijous, 30 de gener del 2014

En defensa de la vida activa …

Una de les primeres coses que vaig fer, quan hem van prejubilar, va esser apuntar-me a una entitat de voluntariat empresarial perquè, entenia, era on podia aportar part de les meves vivències laborals.
En les properes setmanes, aquesta entitat ha proposat de fer una limitació, als 80 anys, per a esser una persona activa dins l’entitat, com una barrera a la possibilitat d’esser un membre actiu, i amb responsabilitats.
Mes greu es en una entitat on, la majoria dels seus membres, assolim edats altes i hauríem d’esser sensibles a aquestes problemàtiques i sensibilitats, i encara mes quan tenim necessitat de posar-ho per escrit, en un Reglament
Personalment no penso renunciar a cap dels dies de la meva vida, ni de les meves capacitats i possibilitats, mentre no malmeti la relació amb terceres persones, i controli la capacitat sobre els meus moviments i actes. Tampoc vull renunciar encara que tingui 80 anys a gaudir i no limitar-me en les meves funcions de pare i d’avi, per molt que m’ho demanessin. No vull limitar-me a res, per raó d’edat.
Tinc la sort de poder escoltar, aprendre, i enriquir-me amb moltes persones que, amb mes de 80 anys, m’aporten i hem fan veure les coses des de perspectives que son totalment valides, i que malgrat les febleses de l’edat continuen essent exemple.
Per això no hi seré, ni donaré el meu vot a aquesta iniciativa, i que hem fa plantejar la meva permanència …