En altres comentaris ja he fet esment al tema dels venedors, i de quina forma
influeixen en els hàbits i confiança dels clients.
Us resumeixo diferents vivències, reals i recents, en comerços al nostre
poble :
a)
En
una peixateria vaig comprar aquesta setmana, un grapat de bacallà esqueixat
(realment en vaig comprar poc, perquè el volia utilitzar en una amanida, hem
sembla que eren uns 100 grams). El fet es que el venedor malgrat que li dic vaig
dir que ho poses en una bossa de plàstic, ho va col·locar en un envàs, i ho
pesa.
Vaig estar a punt de dir-li si calia que, l’envàs,
el poses també amb aigua perquè el va cobrar a preu del bacallà
b)
En
algunes botigues de fruita, quan el venedor ha de fer la selecció del producte,
quasi sempre escull el producte amb poca cura, quan hauria de pensar i valorar
com si la compra fos per a ell/ella.
c)
A la
caixa d’un supermercat hem validat una bossa de fruita i, al demanar el preu que
havia facturat, hem diuen un altra del que marcava a l’estant; cal estar molt
atents, especialment en productes frescos, ja que varien de preu cada dia.
d)
Altres
vegades he localitzat productes amb data de caducitat finalitzada, e inclús
productes elaborats que no eren del dia.
Ens trobem, generalment, amb empleats que fan la
feina d’una forma genèrica, però cal posar-hi quelcom més : hi ha productes que
en venen sols, per exemple les marques alimentaries reconegudes, però en moltes
d’altres ens influeixen molts d’altres factors, al determinar la compra. De vegades
no ens ha passat que entrem en un establiment, i sortim sense la compra que volíem
fer : hi ha factors de neteja del local, decoració, ambient, facilitat de
localització del producte, orientació, temps d’espera ...
Cal que el treballador agafi una posició activa i d’observació
del mínim detall, reposar allò que falti, i orientar al client quan el vegi dubtós.
El comerç tradicional s’ha de guanyar el client en
cada moment : hi ha moltes altres temptacions, que el poden fer repensar i optar
per la competència ja sigui local o de poblacions veïnes, per una compra a la
xarxa, o fer cas de recomanacions.
Cal oferir els incentius i formació, perquè el
treballador de l’establiment, ja sigui de producte o servei, s’impliqui en la
seva tasca, i que entre tots (propietaris, i personal) cerquin aquells elements
diferenciadors que els fan singulars, tot creant un clima laboral i d’atenció
engrescador.
1 comentari:
Esta sorgint a la xarxa una nova activitat que es defineix com a “mama shopper” i es una persona encarregada de fer la compra, de seleccionar el producte fresc i mes adient a la temporada, i que procura que la compra sigui el més equilibrada possible en tots els sentits
Publica un comentari a l'entrada