divendres, 18 de setembre del 2015

Algú ens ho podria explicar : comerç local a Lliçà (V)

En altres comentaris ja he fet esment al tema dels venedors, i de quina forma influeixen en els hàbits i confiança dels clients.
Us resumeixo diferents vivències, reals i recents, en comerços al nostre poble :
a)      En una peixateria vaig comprar aquesta setmana, un grapat de bacallà esqueixat (realment en vaig comprar poc, perquè el volia utilitzar en una amanida, hem sembla que eren uns 100 grams). El fet es que el venedor malgrat que li dic vaig dir que ho poses en una bossa de plàstic, ho va col·locar en un envàs, i ho pesa.
Vaig estar a punt de dir-li si calia que, l’envàs, el poses també amb aigua perquè el va cobrar a preu del bacallà
b)      En algunes botigues de fruita, quan el venedor ha de fer la selecció del producte, quasi sempre escull el producte amb poca cura, quan hauria de pensar i valorar com si la compra fos per a ell/ella.
c)       A la caixa d’un supermercat hem validat una bossa de fruita i, al demanar el preu que havia facturat, hem diuen un altra del que marcava a l’estant; cal estar molt atents, especialment en productes frescos, ja que varien de preu cada dia.
d)      Altres vegades he localitzat productes amb data de caducitat finalitzada, e inclús productes elaborats que no eren del dia.
Ens trobem, generalment, amb empleats que fan la feina d’una forma genèrica, però cal posar-hi quelcom més : hi ha productes que en venen sols, per exemple les marques alimentaries reconegudes, però en moltes d’altres ens influeixen molts d’altres factors, al determinar la compra. De vegades no ens ha passat que entrem en un establiment, i sortim sense la compra que volíem fer : hi ha factors de neteja del local, decoració, ambient, facilitat de localització del producte, orientació, temps d’espera ...
Cal que el treballador agafi una posició activa i d’observació del mínim detall, reposar allò que falti, i orientar al client quan el vegi dubtós.
El comerç tradicional s’ha de guanyar el client en cada moment : hi ha moltes altres temptacions, que el poden fer repensar i optar per la competència ja sigui local o de poblacions veïnes, per una compra a la xarxa, o fer cas de recomanacions.

Cal oferir els incentius i formació, perquè el treballador de l’establiment, ja sigui de producte o servei, s’impliqui en la seva tasca, i que entre tots (propietaris, i personal) cerquin aquells elements diferenciadors que els fan singulars, tot creant un clima laboral i d’atenció engrescador.

1 comentari:

llavor.informat ha dit...

Esta sorgint a la xarxa una nova activitat que es defineix com a “mama shopper” i es una persona encarregada de fer la compra, de seleccionar el producte fresc i mes adient a la temporada, i que procura que la compra sigui el més equilibrada possible en tots els sentits