Una altra de les
reflexions que podem fer es l’estratègia, i/o promocions, amb una clara
priorització de l’abaixada de preus. Cal distingir en primer lloc entre
Promoció i Oferta; la primera fa referència als diferents incentius a curt
termini i, la segona, a diferents preus que podem aplicar a un determinat producte,
o servei, com a estratègia comercial.
Ambdós tenen una
finalitat temporal i, en cap cas, poden mantenir-se en el temps ja que, el
client, ho assimilaria com el preu habitual d’aquests productes o serveis.
Un exemple : la
baguette de pa, té preus que van de l’euro la unitat, fins a 0,45 cèntims, o en
un objectiu agressiu el 2 baguettes per 1 euro o dues baguettes per 0,60 en
dies feiners. Aquesta varietat de preus desconcerta al client que, per aquest
preu, (0,30 euros una baguette), entén que el percentatge de blat ha de ser minso,
atenent la resta de components (transport, manteniment frigorífic, forn,
despeses de personal, ...).
No heu vist també
el : 2 productes per el preu d’un, el segon producte al 70 % de descompte, emporti’s
3 i paguin dos ... tota una estratègia comercial, que ens desorienta
Un altra cas molt
curiós es el d’alguns establiments que generen l’oferta amb unitats que no son
les habituals : per exemple, en una peixateria, un peix a 7 euros el ½ kg, o un
altra peix a 10 euros la unitat ... això també distorsiona la confiança del
client.
Us imagineu que a
la gasolinera posessin : Gasolina a 0,70 Euros ... el mig litre; hi ha un
subconscient que valora el preu i l’estalvi com a element prioritari i pot
caure en l’engany de sortir més car, que una compra mes racional
Però potser
darrera d’aquestes promocions/ofertes si amaga una manca de coneixement de la
realitat econòmica / financera del negoci : molts autònoms i petites empreses
no valoren el que diuen els estats de comptes, i deixen a terceres persones els
aspectes comptables i de tancament de l’exercici; no dic pas que no sigui una
bona opció, però el que si cal es mirar-se els números, veure l’avaluació del
resultat, la seva comparativa respecte d’anys anteriors, i les potencialitats
per afrontar nous exercicis : si no ens donen aquesta informació, cal
demanar-la.
Una bona
comptabilitat ens ha de permetre veure si podem ajustar preus, i/o podem fer
noves inversions ... ; una abaixada de preus, ens pot reportar un increment
puntual de vendes però, a mig termini, pot ser negatiu. Cal mirar mes la
rendibilitat, que el total de vendes que pugem generar.
Portar una
comptabilitat, ens informa d’aquells paràmetres que ens afecten però, això
comporta dedicar-hi un temps i un esforç, no pas per obligació, sinó per
seguretat en el que estem fent
1 comentari:
A la portada de “El Periódico” del dia 30 de setembre passat hi ha una ressenya que diu “Normativa poco clara – Prolifera el “outlet” convertido en reclamo” – Desde panaderías a agencias de viajes juegan al engaño”, i a les pag. 30 i 31 del interior hi ha un ample reportatge respecte de noms i estratègies que poden confondre al client
Publica un comentari a l'entrada