dimarts, 29 de setembre del 2015

Volkswagen : triple engany


Just fa una setmana que va esclatar aquest “affaire”; només, al inici, una tímida implicació,  que esta afectant la credibilitat d’un grup empresarial, amb vehicles repartits a arreu del mon. Al llarg d’aquests dies van sortint noves informacions que confirmen l’abast, i nombre, dels vehicles, inicialment afectats. Es evident que hi ha un primer engany al apel·lar al sentit mediambiental, utilitzant-ho publicitàriament. Tots estem compromesos, en el manteniment del nostre planeta, que esgotem amb una utilització massiva dels seus recursos i, l’aspecte mediambiental, es prou sensible com un dels paràmetres a l’hora de seleccionar el model i la marca del nostre proper vehicle.
No puc entendre, segon engany, de que persones amb responsabilitats i, durant un període de temps llarg, entenguessin que una situació, i/o infracció, eren necessàries mantenir-les, en especial quan semblava que, amb els equips d’investigació al seu abast, podrien haver recercat noves solucions.
El tercer engany, és molt mes greu : cada vegada, quan vas al garatge els mecànics hi entenen, cada vegada, menys de mecànica i depenen d’un ordinador que els hi diu el sistema informàtic, a partir d’una sèrie de sensors repartits a arreu del vehicle. Els vehicles, diguem analògics, tenien peces que podies substituir, entenies el perquè una peça funcionava, o a partir del soroll que feia el motor detectar quina peça fallava. Ara estem dissenyant vehicles amb filtres i equipaments superflus.
Hi ha dues preguntes que deixo a l’aire, per si teniu la resposta :
a)      Si hi ha un sensor que falla com puc saber si, en lloc de solucionar-ho, s’han dedicat a desconnectar el sensor ?

b)      Com es que no hi haguí cap sensor que hem digui si, una llum dels fars no funciona, quan des de l’interior del vehicle la llum figura activada i, aquesta, és una situació de risc ?