diumenge, 22 de desembre del 2013

20 Possibles alternatives : No hi ha Pla B (VIII)

No hi ha alternatives : la solució al comerç local ha de venir dels mateixos comerços, amb els recursos propis, humans i materials; amb la seva capacitat de gestionar-los, amb l’iniciativa i creativitat en les propostes, amb l’empenta conjunta, ... si tot això es produeix, hi ha una espurna de camí. Si ens hi adormim difícilment arribarem enlloc.
1)      Treballar de forma interurbana : cal eliminar les barreres del terme municipal i establir connexions amb els pobles veïns, tant a nivell lúdic com de promoció comercial.
2)      Potenciar la vida associativa, independent de les administracions publiques, o que la col·laboració amb els ajuntaments no estigui vinculada a l’aportació que en faci el mateix.
3)      Les accions promocionals han d’esser consensuades anualment, temporitzades i ajustades als interessos de tot el comerç, amb independència de que siguin establiments, botigues de serveis, o professionals.
4)      Vincular les activitats que es facin, amb els esdeveniments, festes, actes esportius i altres festivitats, amb una implicació i complementarietats.
5)      Afavorir el comerç i els productes que son propis de l’entorn, i potenciar-los, aixis com donar sortida a productes d’obtenció o fabricació locals.
6)      Establir comunicacions directes amb els socis en temes del seu interès, i que pugin recolzar de forma efectiva l’activitat comercial (temes bancaris, millora de condicions de subministradors ...)
7)      Donar prioritat al comerç local en la seva globalitat, amb independència de que l’establiment estigui afiliat o no; de l’acció de la pròpia associació, en dependrà la seva futura adhesió.
8)      Potenciar una imatge de marca identificativa, actual i integradora.
9)      Establir trobades informals cada trimestre, informals, i de coordinació i cohesió del teixit comercial.
10)   Estudiar la realització d’una web comercial complerta, interactiva, que conformi una oferta atractiva i cridanera de possibles compradors.
11)   Aprofitar esdeveniments d’impacte en indrets veïns per a cridar l’atenció i obtenir una clientela puntual; o organitzar activitats que n’arrepleguin.
12)   Evitar la realització d’accions repetitives respecte d’indrets propers i en les mateixes dates.
13)   Organitzar l’estructura de la Junta de l’Associació, amb responsabilitats especifiques per a la promoció i motivació.
14)   Establir periòdicament barems o criteris que permetin seguir l’evolució del comerç local i de les possibles desviacions
15)   Garantir la formació dels empleats i dels propietaris dels comerços en les novetats i tècniques de venda mes actuals
16)   Establir un esquema de la varietat de comerços, potenciant el manteniment dels mateixos i procurant la reiteració del mateix tipus de comerç.
17)   Formalitzar participacions creuades entre comerços, i/o mecanismes de viabilitat en aquells que minven les seves vendes.
18)   Mantenir contactes, amb ens com Re empresa, per a garantir el manteniment dels comerços, que veuen propera la seva finalització, com es el cas de les jubilacions.
19)   Implicar en el comerç, als joves del territori, com a futurs responsables o gestors dels mateixos, i una forma de mantenir la implicació i la residencia al mateix municipi

20)   La presidència de les associacions de comerciants, hauria d’esser mitjançant candidatures, en que es tinguessin clares les línies a treballar.
De moment, bon nadal