No hi ha
alternatives : la solució al comerç local ha de venir dels mateixos comerços,
amb els recursos propis, humans i materials; amb la seva capacitat de
gestionar-los, amb l’iniciativa i creativitat en les propostes, amb l’empenta
conjunta, ... si tot això es produeix, hi ha una espurna de camí. Si ens hi
adormim difícilment arribarem enlloc.
1)
Treballar
de forma interurbana : cal eliminar les barreres del terme municipal i establir
connexions amb els pobles veïns, tant a nivell lúdic com de promoció comercial.
2)
Potenciar
la vida associativa, independent de les administracions publiques, o que la
col·laboració amb els ajuntaments no estigui vinculada a l’aportació que en
faci el mateix.
3)
Les
accions promocionals han d’esser consensuades anualment, temporitzades i
ajustades als interessos de tot el comerç, amb independència de que siguin
establiments, botigues de serveis, o professionals.
4)
Vincular
les activitats que es facin, amb els esdeveniments, festes, actes esportius i
altres festivitats, amb una implicació i complementarietats.
5)
Afavorir
el comerç i els productes que son propis de l’entorn, i potenciar-los, aixis
com donar sortida a productes d’obtenció o fabricació locals.
6)
Establir
comunicacions directes amb els socis en temes del seu interès, i que pugin
recolzar de forma efectiva l’activitat comercial (temes bancaris, millora de
condicions de subministradors ...)
7)
Donar
prioritat al comerç local en la seva globalitat, amb independència de que
l’establiment estigui afiliat o no; de l’acció de la pròpia associació, en
dependrà la seva futura adhesió.
8)
Potenciar
una imatge de marca identificativa, actual i integradora.
9)
Establir
trobades informals cada trimestre, informals, i de coordinació i cohesió del
teixit comercial.
10)
Estudiar
la realització d’una web comercial complerta, interactiva, que conformi una
oferta atractiva i cridanera de possibles compradors.
11)
Aprofitar
esdeveniments d’impacte en indrets veïns per a cridar l’atenció i obtenir una
clientela puntual; o organitzar activitats que n’arrepleguin.
12)
Evitar
la realització d’accions repetitives respecte d’indrets propers i en les
mateixes dates.
13)
Organitzar
l’estructura de la Junta de l’Associació, amb responsabilitats especifiques per
a la promoció i motivació.
14)
Establir
periòdicament barems o criteris que permetin seguir l’evolució del comerç local
i de les possibles desviacions
15)
Garantir
la formació dels empleats i dels propietaris dels comerços en les novetats i
tècniques de venda mes actuals
16)
Establir
un esquema de la varietat de comerços, potenciant el manteniment dels mateixos
i procurant la reiteració del mateix tipus de comerç.
17)
Formalitzar
participacions creuades entre comerços, i/o mecanismes de viabilitat en aquells
que minven les seves vendes.
18)
Mantenir
contactes, amb ens com Re empresa, per a garantir el manteniment dels comerços,
que veuen propera la seva finalització, com es el cas de les jubilacions.
19)
Implicar
en el comerç, als joves del territori, com a futurs responsables o gestors dels
mateixos, i una forma de mantenir la implicació i la residencia al mateix
municipi
20)
La
presidència de les associacions de comerciants, hauria d’esser mitjançant
candidatures, en que es tinguessin clares les línies a treballar.
De moment, bon nadal
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada