El client virtual
(també visual), el de les noves tecnologies, es molt light : adquireix els
productes i serveis sense la tangibilitat (el tocar-ho, sentir-ho), i els seus
impulsos de compra es basen, prioritàriament, en el fet visual, el preu, la
facilitat de compra i la consulta comparativa dels diferents productes del
catàleg.
Davant d’un
client amb unes percepcions que s’escapen a qualsevol raonament, o campanya que
es pugui fer, l’acció del comerciant es veu superada, no per la manca de
coneixements, sinó de la forma amb que ha d’afrontar-ho
D’altra banda, l’
objectiu d’aquestes associacions de comerciants, d’ajuntar voluntats sota el mateix
paraigües, ha estat la representació i l’organització d’activitats conjuntes
per afavorir una presencia mes forta i col·lectiva. Això ha estat possible en
campanyes promocionals, en l’ànim de fidelitzar una clientela i d’
identificar-la amb uns comerços que donaven resposta a la majoria de les
necessitats de compra.
El pas del temps,
la consecució dels seus objectius, la dinàmica de la societat, i la crisi han
fet que els objectius, s’hagin vist superats per aquestes circumstancies i,
aquestes mateixes associacions, passin per moments baixos a l’espera d’un replantejament
de les seves finalitats.
Jo sempre soc
partidari del “carretera i manta”, en molts àmbits empresarials, personals i d’entitats,
en el sentit de que cal veure diferents indrets, parlar amb molta gent, copsar
idees i plantejaments nous, estar obert al debat, i fer-ho amb tranquil·litat.
També moltes de
les activitats col·lectives que es fan al carrer es promouen com un acte de reafirmació
de l’existència del comerç, sense mirar la rendibilitat o si comportarà un
increment de vendes; no hi ha una reflexió, i/o seguiment posterior, per
avaluar si cal continuar amb les mateixes propostes, i si han estat encertades.
Malgrat tot continua
havent una percepció de que, l’establiment veí, es una competència, de que
estem lluitant per el mateix client (encara que siguin en rams molt diferents).
Ens costa trucar a la porta del veí i comentar temes transcendents i, aquestes
accions promocionals que es veuen com una acció conjunta, es en realitat la
suma de petits interessos comercials particulars.
Quan un client se’n
va (va a comprar fora de l’entorn
comercial local), hi perdem tots : i això moltes vegades no es percep (i moltes
vegades no torna).
Al proper post
comentarem l’opinió personal envers diferents accions de millora ...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada