Fa uns dies ha
obert un nou establiment al nostre poble; sempre acostumo a anar a saludar-los
i desitjar-los molt d’èxit, apart d fer una mica el curiós i conèixer quina
oferta nova hi ha.
Aquest
establiment que es de venda d’alimentació en fresc, es a mes proper al
domicili, i per tant una excusa mes per a anar-hi.
També a coincidit
que, ahir al bar i esmorzant, una veïna de taula que no coneixia va fer el
comentari de “heu anat a ..., hem dona mala sensació” (no es que fos una
indiscreció, però es que el bar aquest es petit i per tant, el veí, el tens
casi a la mateixa taula.
Feta aquesta
presentació, us diré que a l’entrar a aquest nou establiment (i es de
proporcions reduïdes), hi havia just a sobre d’una nevera (d’aquestes de
congelats, amb vidre al sobre), un esprai de neteja vidres. No vaig dir res,
però ja hem va sobtar. Varem comprar un article (a un preu un quaranta per cent
superior al del nostre súper de referència), però això no hauria d’esser
determinant.
Quan s’inaugura
es molt important la primera visió, el que veus, perceps, detectes ... i el nou
propietari hauria de cuidar aquests detalls, perquè de vegades no hi haurà una
segona opinió.
Estem parlant de
productes en el quals ja hi ha una oferta, i per tant un nou establiment el que
procura es agafar part d’aquest pastis i restar clientela a la competència.
Per tant hi
hauria d’haver una estratègia, un espionatge senzill, del que compra, pregunta
la clientela, de com esta posat el material, i sobre tot de quina forma podem
diferenciar-nos. Cal també que la publicitat, la difusió del nou establiment,
l’ imatge, les ofertes de sortida ... en la mida i recursos que es tinguin, estiguin
coordinats per garantir el màxim impacte.
Si l’experiència
es bona, la gent en parlarà; d’altra forma i una vegada superada l’etapa de
gracia i de curiositat que ens empeny, les vendes aniran minvant, i cal ser
curosos d’establir senyals que ens marquin aquesta evolució i si cal redreçar
les desviacions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada