dissabte, 14 de desembre del 2013

La percepció i la primera impressió al comerç (IV)

Fa uns dies ha obert un nou establiment al nostre poble; sempre acostumo a anar a saludar-los i desitjar-los molt d’èxit, apart d fer una mica el curiós i conèixer quina oferta nova hi ha.
Aquest establiment que es de venda d’alimentació en fresc, es a mes proper al domicili, i per tant una excusa mes per a anar-hi.
També a coincidit que, ahir al bar i esmorzant, una veïna de taula que no coneixia va fer el comentari de “heu anat a ..., hem dona mala sensació” (no es que fos una indiscreció, però es que el bar aquest es petit i per tant, el veí, el tens casi a la mateixa taula.
Feta aquesta presentació, us diré que a l’entrar a aquest nou establiment (i es de proporcions reduïdes), hi havia just a sobre d’una nevera (d’aquestes de congelats, amb vidre al sobre), un esprai de neteja vidres. No vaig dir res, però ja hem va sobtar. Varem comprar un article (a un preu un quaranta per cent superior al del nostre súper de referència), però això no hauria d’esser determinant.
Quan s’inaugura es molt important la primera visió, el que veus, perceps, detectes ... i el nou propietari hauria de cuidar aquests detalls, perquè de vegades no hi haurà una segona opinió.
Estem parlant de productes en el quals ja hi ha una oferta, i per tant un nou establiment el que procura es agafar part d’aquest pastis i restar clientela a la competència.
Per tant hi hauria d’haver una estratègia, un espionatge senzill, del que compra, pregunta la clientela, de com esta posat el material, i sobre tot de quina forma podem diferenciar-nos. Cal també que la publicitat, la difusió del nou establiment, l’ imatge, les ofertes de sortida ... en la mida i recursos que es tinguin, estiguin coordinats per garantir el màxim impacte.

Si l’experiència es bona, la gent en parlarà; d’altra forma i una vegada superada l’etapa de gracia i de curiositat que ens empeny, les vendes aniran minvant, i cal ser curosos d’establir senyals que ens marquin aquesta evolució i si cal redreçar les desviacions.