dilluns, 28 d’abril del 2014

El que no es veu del comerç ...

Fa prop d’un mes, la Sra. Carme Izquierdo, va afirmar “... un comerç, és la persona que hi ha al darrera ...” i ho volia fer avinent amb un programa de TV que, en la seva versió espanyola, s’ha estrenat fa poc i que es diu el “El Jefe Infiltrado”; el programa, basat en el format americà, fa que, un dels caps directius d’una gran empresa, es disfressi i faci les mateixes funcions d’un treballador, però de forma anònima.
Aquest fet dona fil a mil anècdotes : a veure coses millorables, a veure una cara amagada de molts treballadors, a la vegada que afloren moltes situacions i patiments personals, que la gent no transmet per l’alta consideració que té. avui en dia, mantenir el lloc de treball.

Crec inclús que podríem extrapolar comportaments, desmotivacions, desviacions de la cultura empresarial, de la forma de transmetre el missatge ...  que el directiu, veu i viu de forma directa, mes enllà de les parets del seu despatx. El que si es percep es el rol del treballador com a imatge de l’empresa i que ha d’oferir al client un producte o servei amb els mitjans que te al seu abast. Crec que, molts directius, haurien de fer aquest exercici : sortir del despatx i tocar carrer, compartir jornades amb la intensitat de qualsevol treballador amb la pressió diària : d’aquest contacte en surten noves opcions de millora, però també molts somnis amagats o problemàtiques personals que, al final del programa, son agraïdes per l’empresa (o que en mereixen una reflexió).