dilluns, 28 d’abril del 2014

Les estratègies dels grans ... Media M....

Faig una ullada a un, dels darrers fulletons de MM, que sol arribar per la bústia o, encartat, en algun dels diaris amb més difusió; hi ha certs aspectes que es reiteren, com a part dels impactes publicitaris, que es cerquen :
a)      D’una part el seu format, gran (A2), permet visualitzar molts productes amb una senzilla ulla, per contra dels catàlegs, on s’ha d’anar fullejant, les diferents seccions, abans de localitzar-ho.
b)      Hi ha un impacte dels preus, amb una astuta desaparició dels cèntims i de la paraula (o abreviatura “euro”) perquè el impacte del preu tingui un efecte crida i aprofitar, al màxim, la visualització del preu (proporcionalment, moltes vegades, més gran que la imatge del producte.
c)       Dins de l’oferta hi ha una limitació d’opcions; per tant pot, o no, esser la peça que per dimensions, o eficàcia respecte de la seva utilització li convingui.
d)      Altres vegades, s’utilitzen marques no conegudes, però que surten a preus inferiors (el que no vol dir que no tinguin la mateixa qualitat), però que impedeix una correcta comparativa.
e)      Hi ha una sensació global de que els preus son baixos, que la oferta es ample, i això desincentiva, la consulta, a la botiga física del costat, perquè el preus ens semblen atractius, o al menys ens queda aquesta sensació. Moltes vegades hi ha una sensació, com d’obligació de compra, amb la botiga veïna i, en canvi, a la gran superfície es produeix un anonimat
f)       Faig una comparativa amb un ordinador portàtil que esta a la portada del fulletó vigent; ho comparo amb la web de l’empresa que ho fa i es el mateix preu. Tampoc hi ha avantatges complementaries, ja que en ambdós casos si hi ha incidències s’ha de retornar l’ordinador, i resoldre la incidència amb el servei tècnic
g)      Segurament hi deuen haver accions publicitàries i comercials que complementen una oferta variada “per caure-hi” : productes descatalogats, propers a deixar de comercialitzar-se, liquidació estocs ...
h)      Es important, al fer comparatives, de verificar apart del nom comercial, que els aspectes tècnics siguin coincidents ja que, amb una mateixa referència, hi pot haver diferents models

Segurament les tàctiques comercials, i d’objectius, deuen esser prou potents com per forçar al màxim els límits de la gestió econòmica, però el impacte i el volum de gent que si acosta demostra que acompleix les expectatives. Ens caldria analitzar, amb mes detall, els hàbits i el qui cerca el client : al meu entendre els electrodomèstics, i el petit aparell elèctric o electrònic, son valorats per la seva utilitat, i la resposta/eficàcia de les marques es semblant, fet que no passa amb els vehicles, on el pes de la marca s’imposa ...