Faig una ullada a
un, dels darrers fulletons de MM, que sol arribar per la bústia o, encartat, en
algun dels diaris amb més difusió; hi ha certs aspectes que es reiteren, com a
part dels impactes publicitaris, que es cerquen :
a)
D’una
part el seu format, gran (A2), permet visualitzar molts productes amb una senzilla
ulla, per contra dels catàlegs, on s’ha d’anar fullejant, les diferents
seccions, abans de localitzar-ho.
b)
Hi ha
un impacte dels preus, amb una astuta desaparició dels cèntims i de la paraula (o
abreviatura “euro”) perquè el impacte del preu tingui un efecte crida i
aprofitar, al màxim, la visualització del preu (proporcionalment, moltes
vegades, més gran que la imatge del producte.
c)
Dins
de l’oferta hi ha una limitació d’opcions; per tant pot, o no, esser la peça
que per dimensions, o eficàcia respecte de la seva utilització li convingui.
d)
Altres
vegades, s’utilitzen marques no conegudes, però que surten a preus inferiors
(el que no vol dir que no tinguin la mateixa qualitat), però que impedeix una
correcta comparativa.
e)
Hi ha
una sensació global de que els preus son baixos, que la oferta es ample, i això
desincentiva, la consulta, a la botiga física del costat, perquè el preus ens
semblen atractius, o al menys ens queda aquesta sensació. Moltes vegades hi ha
una sensació, com d’obligació de compra, amb la botiga veïna i, en canvi, a la
gran superfície es produeix un anonimat
f)
Faig
una comparativa amb un ordinador portàtil que esta a la portada del fulletó
vigent; ho comparo amb la web de l’empresa que ho fa i es el mateix preu.
Tampoc hi ha avantatges complementaries, ja que en ambdós casos si hi ha incidències
s’ha de retornar l’ordinador, i resoldre la incidència amb el servei tècnic
g)
Segurament
hi deuen haver accions publicitàries i comercials que complementen una oferta
variada “per caure-hi” : productes descatalogats, propers a deixar de comercialitzar-se,
liquidació estocs ...
h)
Es
important, al fer comparatives, de verificar apart del nom comercial, que els
aspectes tècnics siguin coincidents ja que, amb una mateixa referència, hi pot
haver diferents models
Segurament les tàctiques comercials, i d’objectius, deuen esser prou
potents com per forçar al màxim els límits de la gestió econòmica, però el
impacte i el volum de gent que si acosta demostra que acompleix les expectatives.
Ens caldria analitzar, amb mes detall, els hàbits i el qui cerca el client : al
meu entendre els electrodomèstics, i el petit aparell elèctric o electrònic,
son valorats per la seva utilitat, i la resposta/eficàcia de les marques es
semblant, fet que no passa amb els vehicles, on el pes de la marca s’imposa ...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada