divendres, 11 d’abril del 2014

L’etapa en que varem coincidir : Jove Cambra Sabadell i Lluis Escudé

Fa unes hores, llegeixo un correu de la Jci Sabadell dels que m’envien habitualment però, aquesta vegada ja veig que és diferent : en Joan Sala, ens fa conèixer la mort d’en Lluis. Momentàniament, i de sobte, els records hem retrotreuen uns 40 anys abans. D’una part la meva residencia, a Lliçà, m’ha fet perdre el contacte amb molta gent, amb qui havíem compartit estones, inquietuds i complicitats i, del Lluis, al igual que la majoria de membres la meva coneixença va acabar amb la sortida de la Jci Sabadell.
Per a molts dels que varem entrar-hi, a la Jci Sabadell, de la má i en la Presidència d’en Joan Sala la presencia, i acompanyament, de persones com en Lluis, amb mes experiència va esser referent per als mes joves.
El recordo a molts actes . amb un pensament modern, amb un deix especial, i amb un plantejament de qüestions àgil que, moltes vegades, et desmuntava però, sempre, era un aire fresc, obert, un tu a tu de complicitat … Encara, moltes vegades, en èpoques en que la cursa de la vida alenteix, crec que la petjada d’aquells anys m’ha acompanyat personal i professionalment.
Varen ésser uns anys d’aquells que ningú voldria perdre’s : uns moments d’il·lusió col·lectiva en que l’entitat i les seves activitats, la complicitat amb altres Jci’s de Catalunya, i una societat que naixia a una nova forma de llibertat, varen formar un espai on, molts de nosaltres, varem créixer en tots els sentits, i a la vegada que aportàvem una implicació en la societat de l’època.

Gracies Lluis i a tots els que ho vareu fer possible