Aquesta via té el punt de referència del luxe, i poder econòmic : d’una
part, fa un segle hi trobàvem algunes de les representacions de marques
americanes de cotxes; uns anys mes tard son els bancs, el que van omplir
d’edificis i oficines amples el Passeig i, actualment, són les botigues de luxe,
de les mes reconegudes marques de perfum, roba i complements, les que han
omplert els locals d’aquesta via, amb uns lloguers que, nomes firmes escollides,
poden assumir.
Al titular, he posat “carrer”, sense cap esment negatiu, sinó en el sentit
d’un espai col·lectiu on passejar, fer la vida, asseure’s, comprar ...: però,
cada vegada, el Passeig ha esdevingut un lloc prohibitiu, allunyat del ciutadà
que resideix a Barcelona ja que, els preus dels productes, el tipus de client
que cerquen, i la limitació en l’entrada no el fa atraient, com a espai urbà
viu.
Coincideixen en aquest espai edificis emblemàtics del modernisme, la
Pedrera, la Casa Batlló i altres exemples menys coneguts, però necessaris en
una ruta complerta del modernisme.
Hem transformat aquest espai en un lloc temàtic de compres de luxe, de
turistes o compradors arribats d’arreu però identificats amb un poder econòmic
que es deixa captivar per aquests productes i que els troba agrupats en un
petit recorregut.
Si som capaços de posar entrada al Castell de Montjuic, o al Parc Güell,
potser seria interessant de valorar de fer pagar entrada en uns espais de
passeig i, contribuir, d’aquesta manera a fer més millorable i si cal exclusiu
aquest espai.
Segur que encara ens queden molts espais per descobrir i, de segur, encara
trobarem establiments i comerços a la nostra mida, i ajudarem a que els
mateixos es mantinguin en eixos comercials, ara desafortunadament, no tan
atractius, paro que si formen part del espai viu de la ciutat ...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada