dissabte, 17 d’octubre del 2015

La maledicció dels establiments/locals : cal fer confiança, a la nova gent i gestors

De vegades hem anat a un establiment  (per exemple, un restaurant) i hem tingut una mala experiència. Aquest fet ens fa veure negativament qualsevol activitat que si pugui desenvolupar, especialment, si la seva decoració no varia i, ens recorda, aquesta part negativa. Moltes vegades el canvi de gestió, o de gerència, en un establiment no es pas una garantía de que el client percebi aquest canvi de rumb i, requereix de tota una estratègia en el temps. Ho comento perquè, des del balcó de la vivenda, veig dos locals, amb situacions semblants e històries diferents, que cal comentar :
El primer, és un local ben situat, al costat mateix de Correus, cantoner amb la carretera i un carrer peatonal on hi ha l’edifici de la Policia Municipal i altres serveis municipals, dues acadèmies, i comerços. Va estar molt de temps tancat i, fa uns anys, si va instal·lar una agencia de viatges, que va estar a les pagines de diferents mitjans i d’algunes cadenes de TV, per la suposada estafa a molts usuaris que tenien les seves vacances pagades i no les van poder gaudir; també en aquell moment, la gestora, era la Presidenta de l’Associació local de Comerciants; mesos desprès, d’aquest enrenou, si va instal·lar una copisteria, que ja en tenien una d’altra a Santa Eulàlia. Al principi es  va veure que no van fer publicitat i difusió, o que hi hagués  una gama de productes que marqués una diferencia, i generalment, no hi venia clients. Al cap d’un any va tancar.
Ara, en les properes setmanes, la propietària del local obrirà novament la botiga d’ordinadors i consumibles, que ja havia tingut uns metres més amunt (abans de traslladar-la a Granollers), que esperem tingui una bona acollida, ja que no hi ha cap botiga especialitzada d’aquest ram.
El segon local, es també cantoner, prop de l’Ajuntament, amb una zona d’aparcament davant mateix; un dels carrers es la carretera, i l’altra un carrer que accedeix al Pavelló d’Esports i a dos Ceip’s, per tant amb una circulació peatonal intensa. Potser el local té poques finestres, i hi ha poca comunicació / visualització dintre - fora. Ho dic perquè el local ha estat relacionat amb el món de la restauració (Bar, Restaurant, Pizzeria …); jo crec que hi han hagut tres llogaters però, cap d’ells, havia modificat l’aspecte exterior del local, mes enlla del clàssic rètol extern. Ara ha estat una cadena de pizzeries qui ha fet una reforma global de tot l’espai i, en primer lloc, ha obert dos parets al carrer (que estaven tancades amb maons), i substituïdes per finestrals de vidre en la seva totalitat,  que aporta llum exterior, una ampliació visual de l’espai i, sobretot, la capacitat de poder-hi veure a l’interior la decoració, la gent, o el continguts i presentació dels plats que, al final,  és una invitació a qui s’ho mira, d’entrar-hi.

Desitgem el millor dels èxits als dos locals, un recorregut en els temps i un encert en la seva gestió : tots ho agrairem. Donem-hi una oportunitat ...