Tant aviat es va fer publica la modificació, del software
de Volkswagen, alguns grups professionals d’advocats es van posar en marxa per
a coordinar alguna denuncia cap a aquesta empresa, i els seus directius, amb l’ànim
de sumar-hi als afectats, que ho consideressin
No cal dir, al igual que va passar amb les preferents,
que el “pastis” d’aquesta demanda es sucós, ja que el nombre de adscrits/perjudicats
i, per tant, del nombre de persones a qui repercutir la demanda, pot ser
elevat, i l’encert en la preparació i difusió d’aquesta acció judicial pot reportat
al(als) despatxos implicats, uns ingressos importants i a, la vegada, un ressò
mediàtic per la publicitat afegida. Fins aquí penso que tots hem de valorar i
donar suport a qualsevol iniciativa que cerqui la indemnització, si hi ha un
greu perjudici.
El qui mereix un comentari/reflexió es si, aquesta
demanda, ha d’anar contra tot, i tots o cal centrar la mirada en aquelles
persones que realment hi han estat implicades, evitant posar-hi d’altres
responsables que, de segur, n’eren jeràrquicament superiors, però no hi varen
participar.
En una societat especialitzada i de grans corporacions
els nivells de responsabilitat, i de coneixement, son restringits i
compartimentats, i actuant en àrees molt concretes; a mida que va pujant el nivell
directiu, les responsabilitats son de més pes però, el nivell d’informació que hi
arriba, es adaptat als requeriments i controls específics.
Per exemple si posem el cas d’una errada medica, es
evident que hi han responsables de l’atenció directa i de la supervisió del departament
o area; implicar-hi al director màxim, al director financer, o d’altres que,
tangencialment, tenen més
responsabilitat, augmenta el nivell i possibilitats d’èxit de la demanda; per
exemple es podria imputar al director de compres, si aquest hagués limitat l’adquisició
de determinats medicaments o material que, la seva mancança, hagués estat el
motiu de l’errada ...
En el cas dels vehicles Volkswagen es més difícil d’avaluar
ja que, es un fet no detectable a l’ull humà, i per tant encara que hi hagués
una persona, que vigiles el procés, hauria estat fàcil no detectar-ho. Un altra
cas molt curiós es el de les preferents on, els treballadors de banca, varen
confiar en els superiors per oferir uns productes que els hi havien publicitat
com a òptims.
Moltes vegades supervisem als nivells inferiors però, qui
te la capacitat de supervisar als caps, sense sortir perjudicat en el intent …
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada