diumenge, 13 de març del 2016

Anecdotari : el temps de les Lletres Napoleòniques ...

El divendres, a la tarda, vaig estar a les Cotxeres de Sants; el motiu ? una trobada de col·leccionismes de paper antic  que, una o dues vegades a l’any, s’organitza.
Desconec si, en alguna ocasió, he manifestat que tinc un recull, millor que col·lecció, de documents propis de la via diària, especialment d’antics (lletres de canvi, cartilles de banc, cèdules personals, rebuts, factures, contribucions ...) i, sempre, és una bona ocasió de trobar venedors, o objectes, que t’ajuden a enriquir-la o, al menys, a donar-hi una ullada. Quasi al final, de la meva visita, vaig detectar una parada on tenien lletres de canvi (jo diria la única en aquest esdeveniment), i les tenia en una capsa de sabates, entre molts d’altres objectes exposats.
Al preguntar-li el preu hem respon : les napoleòniques a 10 euros i, les mes modernes, a 5 euros; he de reconèixer que vaig estar uns segons dubtant de si m’estava comentant un tipus nou de lletres ... però, el cert, es que vaig entendre que volia comentar-me que, les lletres, estaven emeses al voltant de l’època de l’Emperador.
De vegades les distancies temporals ens fan aquesta mala passada : vivim ritmes tant frenètics que el que esta al voltant dels dos segles, ens sembli una eternitat del passat ...