divendres, 18 de març del 2016

Que vols que et regali per el dia del pare ? ...

Fa dies la Nuria, la meva filla, hem va fer aquesta pregunta, i jo li vaig respondre amb un somriure.
Els que hem coneixen(eu) ja sou coneixedors de que un regal, no en soc partidari de rebre’n, encara que si puc n’ofereixo en el moment que ho veig, sense esperar aquestes dates pròpies de l’any.
En aquesta etapa de la vida, poques coses tangibles, ens fan falta o en valoro la seva possessió, i per tant hi ha altres coses que et fan sentir agraït.
Aquest any del 63 aniversari, serà també especial : d’una part la finalització del període de dos anys a la Comissió de Gestió de les cooperatives d’Iniciativa Social, ara al maig, i que també serà el tancament d’una etapa de compromís social i amb la societat, tant a nivell col·lectiu, com associatiu. Fet aquest que m’ha permès conèixer persones i cooperatives amb les quals he aportat el millor de les meves vivències, però a la vegada també per la coincidència (amb quasi 50 anys de diferencia) de que el meu oncle Josep Maria Mones i Giner va finalitzar la seva vida laboral activa a Cipo de Sabadell, una cooperativa nascuda, amb la seva empenta, per donar un futur mes digne i segur a persones amb minusvàlua, que en aquells moments s’havia de gestionar des d’un àmbit familiar. Avui en dia Cipo continua essent de la Sectorial.
Serà especial per aquest post’s, de mil temàtiques, però que son reflex del meu pensament i la meva forma de ser; en queden uns 25 per arribar a la fita dels 300, per poder-los imprimir i com vaig dir, en el seu moment, conèixer una mica de mi mateix, a qui li pugui interessar.
Per tant el que mes puc demanar es poc tangible : es, d’una part, continuar aprenent cada dia i compartir, el que conegui, amb qui vulgui escoltar.
Una de les coses que, en aquests moments, hem plau més es poder donar llibertat : assaborir el vol, de qui, tenint ales, les utilitza amb coneixement i seguretat, dels fills que mirant endavant cerquen noves fites, i de nets que s’emmirallaran amb els seus pares que seran els seus referents.
Els avis estarem al niu d’inici, veient el resultat d’aquest acompanyament ...