dimecres, 30 de març del 2016

Estratègies comercials no recomanables : quan la liquidació és un negoci ...

Just, en aquests darrers mesos, han tancat dos establiments propers; comerços oberts, des de feia temps, que han anat trampejant aquests darrers anys fins que, la manca d’iniciativa i de renovació comercial, han fet que tanquessin, o es traspassessin.
Fins aquí podria ser normal que, la voluntat d’un propietari, la finalització de la vida laboral, o algun contratemps fes adoptar aquesta decisió. Un dels primers símptomes d’aquesta etapa, és l’aparició dels clàssics rètols “En Liquidació”, “Proper tancament” ... i els aparadors s’emplenen de tota classe de productes, a preus reduïts, com si tot es donés a un preu de “saldo”.
Es lògic que, amb el tancament de la botiga, es volguí liquidar al màxim l’estucatge i fer liquiditat per afrontar els darrers pagaments.
El que si és legal però potser, èticament reprovable, es que aquests productes estiguin a un preu més elevat que abans de la promoció i que, els productes en liquidació, vagin sortint durant mesos com si, en aquest període ,les vendes s’incrementessin amb nous productes.
Aquesta acció que a més afecta la credibilitat del comerç local, no ajuda a que el client es fidelitzi...